onsdag 6. juni 2012

Korrigan

Monstermønster strikker de nydeligste ting og gir meg masse inspirasjon! Hun har blant annet strikket Korrigan, en nydelig babyjakke! Jeg ble litt i tvil da jeg så at det var engelsk oppskrift, men jeg bet tenna sammen og tok allikvel pinnene fatt! Engelsk liksom: jeg har m e r enn nok med å skjønne norske oppskrifter! Jada. Jeg slet litt med et par setninger, men fikk som vanlig kyndig hjelp på Strikkesia på Facebook!;) Jeg gjorde som min inspirasjonskilde og strikket hele jakken med vrangsiden ut, jeg hadde lite lyst til å strikker ermer med kun vrangmasker så de vrengte jeg slik at jeg kunne strikke rettmasker hele veien! Herlighet så smart jeg er, overgikk meg selv der altså ;)
Mønster: Korrigan

Størrelse: 6 mndr, strikket ermer og bol noen centimeter lenger enn oppskriften sier

Garn: Baby Merino fra Drops, litt over 3 nøster

Farge: lys blå
Pinne: 2,5 og 3

Knapper: tror jammen meg disse er bestilt fra PrettyChinese, nok et tips jeg fikk fra Monstermønster!

Dette var en morsom jakke å strikke og jeg liker flettene veldig godt! Ikke umulig at denne kommer til å strikkes flere ganger!

- fru M -

3 kommentarer:

  1. Kjempe nydelig jakke! Meeeget lurt å snu de ja, vi strikkere ekke så dumme ;)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for hyggelig omtale :) Gratulerer med ny blogg, jeg henger med videre!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...