fredag 10. august 2012

Saturns ringer


Denne genseren har vært sommerens feriestrikk og jeg må innrømme at jeg ble rimelig lei på slutten! Enda godt jeg valgte å strikke den rundt istedetfor for- og bakdel hver for seg; vrangmasker på toppen av intentsigende glattstrikk hadde nok tatt fra meg motivasjonen helt! Men jeg ble ganske så fornøyd med resultatet, selv om jeg kan styre min begeistring for bomullsstrikk! Det blir liksom ikke skikkelig jevnt synes jeg og "fyller ikke ut" på samme måten som ull gjør.. Men myk er den, veldig myk! Skal ikke se bort ifra at denne kommer til å bli hyppig brukt! Jeg har faktisk vært inne på tanken om å strikke en lik utgave i ull... 

Har visst allerede glemt hvor lei jeg var:P

Har forresten endelig turt å prøve meg på Magic Loop og jeg er helfrelst! Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har testa dette før nå! Ermestrikking går som en lek og jeg synes det blir mye jevnere i forhold til med vanlige strømpepinner! =) Anbefales!

Mønster: Rings of Saturn fra Drops Design

Størrelse:S

Garn: Paris

Farge: lys grå (23) og lys turkis (02)

Pinne: 4,5 og 5,5

Justeringer: strikka den rundt (både bol og ermer) istedetfor hver del for seg med sammensying til slutt som oppskriften sier. 


- fru M -

7 kommentarer:

  1. Lei eller ei - den ble knallfin og fresh!

    SvarSlett
  2. Nå ble jeg inspirert til å prøve magic loop jeg også!

    Har liksom ikke hatt ork til å sette meg inn i det, men alle sier jo at det går så mye lettere da...!

    SvarSlett
  3. Å, så fine farger!
    Magic loop er kanskje noe for meg også, sliter fælt med å få det jevnt og pent med strømpepinner... Antakeligvis fordi jeg strikker ganske fast?
    Jeg har jo også strikket med bomullsgarn i sommer, det gikk over all forventning, egentlig. Skal få tatt bilder slik at jeg kan vise frem :-)

    SvarSlett
  4. Heisann! For en fantastisk blogg - så glad for at jeg fant veien inn hit! flott genser du har strikket, men kan absolutt skjønne hvorfor du ble LITT lei...:) Det glemmes fort når du ser hvor fint resultatet blir. Og magic loop? Må absolutt sjekkes ut!

    SvarSlett
  5. Hvilken størrelse har du strikket den i? Fantastisk fin genser!

    SvarSlett
  6. Takk for koselige kommentarer! Jeg har strikket den i small :) Men den er nok litt romslig i størrelsen, har hørt flere som har sagt det samme, og Paris "sagger" jo litt også, så kanskje greit å strikke litt mindre enn man vanligvis bruker?

    SvarSlett
  7. Så flott genser - skikkelig tøffe farger!
    Store prosjekter kan virkelig teste tålmodigheten, men denne var nok verdt det ja :) lekker!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...