torsdag 22. november 2012

Long time, no see!

Endelig tilbake etter en laang bloggpause! Nå er det skjerpings!

Strikkepinnene har heldigvis ikke ligget brakk den siste tiden, de har produsert på høygir og jeg har lagd noen bildecollager av mine siste prosjekter. Bare spør hvis det er noe info om dem dere savner :)


 
Den gule genseren er strikket med utgangspunkt i denne mens selve "mønsteret" er inspirert av God Morgen-genseren fra Pickles-jentene, det vil si 2 runder rett og èn runde vrang. Lengden justerte jeg etter eget ønske og behov ;) Forøvrig strikket med dobbel tråd; en tråd Paris og en tråd Alpaca, begge fra Drops. Dette har virkelig blitt en favoritt og jeg bruker den myye! Skal helt klart strikke flere slike! Digger passformen og den gode "tyngden" i genseren!

Barnejakka med rundfelling er det faktisk en stund siden jeg strikka, men *kremt* den har visst blitt liggende uten at noen har festet trådene... Fysj og skam! Pleier ALDRI å skje altså :P Det er en oppskrift fra Sandnes. Lene Holme Samsøes design funker alltid! Jakka er strikka i nok et Drops-garn; Lima. Forøvrig et garn som er veldig godt å strikke med.

Genser nr. to er også en Pickles-oppskrift, strikket i nydelige Shilasdair Luxury fra 123knit.com. Kan varmt anbefale dette garnet! Lekre fargesjatteringer og veldig mykt :)

Veslefrøkna sine votter ble til av noen rester Drops BabyMerino og   denne snertne votteoppskriften!

Mitt første prosjekt av Drops sitt nye garn <3 You #2 ble denne halsen/skjerfet fra Jared Flood, en annen designer som har utrolig mye lekkert! Ta en titt her!

Brannmann-sokkene er strikket i PT5 Sport.

Lua har blitt en gjenganger i høst/vinter! Den er rask og enkel å strikke og sitter perfekt! Mønsteret heter Tuva Hat og kan lastes ned gratis her. Den som er avbildet er strikket i Pickles Pure Alpaca i den nydelige og trendy fargen Eføy. Har også strikket denne lua i Sandnes Alpakka, et av mine favorittgarn.

Til slutt: Fin Flettevest fra Pickles. Strikket i Merino Tweed, farge natur. Dette garnet ga en veldig fin struktur på vesten!

På pinnene nå har jeg Marius-genser med rund sal til meg selv, i originalfargene! Jeg har blitt veldig inspirert av alle de fine bildene i Mariusboka og kunne tenkt meg en variant i litt sprekere farger, men det får bli etterhvert! :)

- fru M -

4 kommentarer:

  1. Så mye lekkert! Du har vært effektiv.

    God helg :)

    SvarSlett
  2. Å så mye fint du har strikka :)

    SvarSlett
  3. Oioioi, masse fint her! Du har vært skikkelig produktiv, med eller uten blogging :-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...